კომპიუტერის შეკეთება, რომელიც ნელ-ნელა იჭედება ან არ მუშაობს
თუ ბოლო დროს შეამჩნევთ რომ თქვენი კომპიუტერი, რომელიც იყინება ან ნელა მუშაობს, შეიძლება სერიოზული პრობლემების წინაშე იყოს. ქვემოთ მოცემული ინსტრუქციის გაცნობა გამოგადგებათ პრობლემის მოგვარებაში:
ნაბიჯი 1 - თუ გინდათ kompiuteris sheketeba სწრაფად და ეფექტურად, სანამ რაიმეს გააკეთებთ, დარწმუნდით, რომ შეინახეთ თქვენი მნიშვნელოვანი პროგრამები და ფაილები, სანამ მათზე ჯერ კიდევ გაქვთ წვდომა. შეგიძლიათ თქვენი ფაილების სარეზერვო ფაილი გარე მყარ დისკზე ან ონლაინ საცავში (როგორიცაა iCloud, DropBox ან Google Drive) შეინახოთ.
ნაბიჯი 2 - აცადეთ კომპიუტერს ოდნავ გაგრილდეს მუშაობის დასრულების შემდგომ. თუ კომპიუტერს თითქმის ყოველთვის ჩართულ მდგომარეობაში დატოვებთ, გამორთეთ კომპიუტერი გამორთვის ღილაკით. შემდეგ დენის შტებცელიდან გამოაერთეთ და 30 წამის განმავლობაში გააჩერეთ გამორთულ მდგომარეობაში. ამან შეიძლება გამოიწვიოს LED განათება. შეაერთეთ კომპიუტერი დენში და ჩართეთ იგი. დედაპლატის დენის გათიშვის საშუალებით, აპარატურა გადაიტვირთება და მეხსიერება გაიწმინდება.
ნაბიჯი 3 - განაახლეთ “Driver”. კომპიუტერმა შეიძლება გაყინოს პროგრამული უზრუნველყოფის ნებისმიერი განყოფილება. გაითვალისწინეთ, თუ ეს პრობლემა დაიწყო, როდესაც კომპიუტერს დაუკავშირებთ რომელიმე აპარატურის პერიფერულ მოწყობილობას, პრინტერს ან სკანერს, ეს შეიძლება იყოს Driver-ის გამო. თუ პრობლემა წარმოიშვა ახალი მყარი დისკის დაყენების შემდეგ, მაშინ ეს შეიძლება გამოწვეული იყოს არასაკმარისი სიმძლავრის ან პროცესორის გადახურების გამო. გამოიყენეთ შემდეგი ნაბიჯები თქვენი დრაივერების განახლებისთვის:
Windows:
- დააჭირეთ მენიუს Windows Start მენიუში;
- დააჭირეთ პარამეტრების/გადაცემის სიმბოლოს;
- დააჭირეთ “Update & Security”;
- დააჭირეთ “Check for updates”;
Mac:
- დააჭირეთ Apple სიმბოლოს;
- დააჭირეთ პროგრამულ განახლებებს/აპების მაღაზიას;
- დააჭირეთ “Updates tab”-ს.
- დააჭირეთ “Download”-ს განახლების შემთხვევაში.
ნაბიჯი 4 - დაყენებული პროგრამების წაშლა კომპიუტერიდან. თუ შეამჩნევთ პრობლემას კონკრეტული პროგრამის დაყენების შემდეგ, გამოიყენეთ შემდეგი ნაბიჯები მისი განტვირთვის მიზნით:
Kompiuteris sheketeba Windows-თვის:
- დააჭირეთ მენიუს Windows Start მენიუში.
- დააჭირეთ გადაცემის / პარამეტრების სიმბოლოს.
- დააჭირეთ პროგრამებს (აპს ან პროგრამას, რომლის ინსტალაცია გსურთ)
- დააჭირეთ წაშლას.
- გადატვირთეთ კომპიუტერი.
Kompiuteris sheketeba Mac-თვის:
- გახსენით Finder.
- გახსენით პროგრამების საქაღალდე.
- დააჭირეთ და გადაიტანეთ პროგრამა, რომელსაც გსურთ წაშალოთ Trashcan-ში Dock-ში.
- დააჭირეთ ღილაკს Trashcan-ზე და დააჭირეთ “Empty Trash”.
- გადატვირთეთ Mac.
ნაბიჯი 5 - შეამოწმეთ მოწყობილობის დრაივერი. ბევრჯერ, Windows-ის განახლებისას, სისტემას შეუძლია ჩამოტვირთოს და დააინსტალიროს არასწორი დრაივერი, რამაც შეიძლება გამოიწვიოს კომპიუტერის გაყინვა. შეამოწმეთ მათი სტატუსი მოწყობილობის მენეჯერიდან. მათ გვერდით ყვითელი ძახილის მქონე ნებისმიერი მოწყობილობა არასწორ მდგომარეობაშია. გამორთეთ USB მოწყობილობები, თუ პრობლემა არ გაქრა, ეს მოწყობილობის პრობლემაა. ჩართეთ კომპიუტერი და ნახეთ მუშაობს თუ არა. თუ კი კარგია; წინააღმდეგ შემთხვევაში კომპიუტერი აღადგინეთ ადრინდელ კონფიგურაციამდე. გამოიყენეთ შემდეგი ნაბიჯები, რომ შეამოწმოთ დრაივერები Windows-ზე:
- დააჭირეთ ღილაკს Windows Start მენიუში;
- დააჭირეთ მოწყობილობის მენეჯერს;
- დააჭირეთ ფრჩხილის სიმბოლოს თითოეული მოწყობილობის მარცხნივ, რომ ნახოთ ამ მოწყობილობის ყველა დრაივერი.
ნაბიჯი 6 - შეამოწმეთ CPU და მეხსიერების გამოყენება. პროგრამები, რომლებიც იყენებენ ბევრ CPU-ს ან მეხსიერებას, შეიძლება გამოიწვიოს კომპიუტერის შენელება/გაყინვა. ეს ასევე შეიძლება გამოიწვიოს ბევრი პროგრამის ერთდროულად გაშვება,, ან თუნდაც ბრაუზერმა, რომელზეც ძალიან ბევრი ჩანართია გახსნილი. შეგიძლიათ გამოიყენოთ სამუშაო მენეჯერი Windows-ში, რომ შეამოწმოთ CPU და მეხსიერების გამოყენება. დახურეთ ნებისმიერი პროგრამა, რომელიც ბევრ CPU ან მეხსიერება იყენებს. გამოიყენეთ შემდეგი ნაბიჯები თქვენი მეხსიერების ან პროცესორის გამოყენების შესამოწმებლად:
Windows:
- დააჭირეთ ღილაკს Windows Start მენიუში;
- დააჭირეთ სამუშაო მენეჯერს;
- დააჭირეთ პროგრამას, რომელიც ბევრ CPU ან მეხსიერებას იყენებს;
- დააჭირეთ “End Task”.
Mac:
- დააჭირეთ გამადიდებელის სიმბოლოს ზედა-მარჯვენა კუთხეში.
- ჩაწერეთ "Activity Monitor" საძიებო ზოლში და დააჭირეთ ღილაკს "Enter/Return".
- დააჭირეთ CPU ჩანართს, რომ შეამოწმოთ CPU გამოყენება.
- დააჭირეთ მეხსიერების ჩანართს, რომ შეამოწმოთ მეხსიერების გამოყენება.
- დააჭირეთ პროგრამას, რომელიც ძალიან ბევრ მეხსიერებას ან CPU-ს იყენებს.
- დააჭირეთ ღილაკს "X" ზედა-მარცხენა კუთხეში, რომ პროგრამა დახუროთ.
ნაბიჯი 7 - შეამოწმეთ კომპიუტერის გადახურება. შეეხეთ კომპიუტერის პროცესორს ან ლეპტოპის ბოლო ნაწილს, ან დესკტოპის განყოფილების უკანა ნაწილს, რათა სიცხე იგრძნოთ. ასევე შეამოწმეთ, რომ გამაგრილებლის სისტემა მუშაობს სწორად. ასევე შეგიძლიათ ჩამოტვირთოთ ისეთი ინსტრუმენტები, როგორიცაა Core Temp, რომ შეამოწმოთ CPU-ს ტემპერატურა.
თუ კომპიუტერი გადახურებულია, გახსენით იგი და დარწმუნდით, რომ მტვერი გაწმენდილია კომპიუტერის შიგნიდან და რომ მას აქვს სათანადო ვენტილაცია.
ნაბიჯი 8 - kompiuteris sheketeba ბოლო ეტაპზე მოიცავს დიაგნოსტიკური შემოწმების ჩატარებას. როგორც Windows-ს, ასევე macOS-ს აქვთ ჩამონტაჟებული დიაგნოსტიკური ხელსაწყოები. ასევე შეგიძლიათ გამოიყენოთ უფასო მესამე მხარის პროგრამები, როგორიცაა Memtest86, მეხსიერების შესამოწმებლად, CrystalDiskInfo მყარი დისკის შესამოწმებლად, HWinfo სხვა დისკების და პერიფერიული მოწყობილობების შესამოწმებლად. გამოიყენეთ შემდეგი ნაბიჯები, რომ დააინსტალიროთ სადიაგნოსტიკო შემოწმება Windows-სა და Mac-ზე:
Windows:
- დააჭირეთ Windows Start მენიუს;
- ჩაწერეთ "Performance Monitor" და დააჭირეთ “Performance Monitor”-ს.
- ორჟერ დააჭირეთ Reports-ს.
- ორჯერ დააჭირეთ System-ს.
- დააჭირეთ ორჯერ თქვენი კომპიუტერის სახელს.
Mac:
- გადატვირთეთ Mac.
- დააჭირეთ D-ს როგორც კი Mac გადაიტვირთება.
- შეარჩიეთ ენა.
- დაელოდეთ ტესტის დასრულებას.
- გაითვალისწინეთ შეთავაზებები და საცნობარო კოდები.