კომპიუტერული მომსახურება მოიცავს არაერთი კომპიუტერულ პრობლემის მოგვარებას. თუმცა, არსებობს ყველაზე უფრო ხშირად გავრცელებული პრობლემები, რომლებიც აქტუალურია კომპიუტერული მომსახურების სივრცეში.
თუ კომპიუტერი არ ირთვება
შეამოწმეთ თუ არა დენის კაბელი შეერთებული და ჩართული. ხშირად კაბელის ელექტროგადამცემი შემთხვევით ვარება შტებცელიდან. ასევე შეამოწმეთ დენის ელექტრო პანელი.
თუ კომპიუტერის ეკრანი ცარიელია/შავია
Kompiuteruli momsaxureba ასევე მოიცავს შემდეგ შესაძლო ვარიანტებს, როგორიცაა:
ა) კომპიუტერი იმყოფება "ძილის" ან "ჰიბერნაციის" რეჟიმში. სცადეთ მაუსის ან Enter ღილაკის დაჭერა, ან დააჭირეთ ღილაკს ჩართვა / გამორთვა რამდენიმე წამის განმავლობაში.
ბ) დააჭირეთ ღილაკს ჩართვა / გამორთვა 10+ წამით და შემდეგ ისევ ჩართეთ ჩვეულებრივი გზით.
გ) დესკტოპის კომპიუტერებისთვის, შეამოწმეთ აქვს თუ არა მონიტორს ძალა და ჩართულია თუ არა ის.
დ) შეამოწმეთ, არის თუ არა მონიტორის მონაცემების კაბელი დაკავშირებული მონიტორთან და კომპიუტერთან.
ე) თუ დესკტოპის კომპიუტერი გაითიშა, შეამოწმეთ ყველა კაბელი დაერთებულია თუ არა სწორ ადგილას.
თუ Windows ან MacOS არ იტვირთება
თქვენი Windows-ის ვერსიიდან გამომდინარე (Windows Vista, 7 და 8/8.1), სცადეთ კომპიუტერის ჩატვირთვა უსაფრთხო რეჟიმში, F8-ზე დაჭერით. თუ F8 არ მუშაობს, კომპიუტერის ჩართვის შემდეგ ძალიან სწრაფად დააჭირეთ Shift + F8. ხოლო, Apple კომპიუტერებისთვის, ჩართეთ მოწყობილობა და დააჭირეთ Command + S კლავიშებს, რომ კომპიუტერი ჩართოთ აქტიურ რეჟიმში.
თუ ოპერაციული სისტემა არ მუშაობს სწორად
არსებობს მრავალი მიზეზი, რის გამოც სისტემა სწორად არ მუშაობს, kompiuteruli momsaxureba ამგვარ პრობლემასაც უმკლავდება:
ა) ვირუსი ანელებს სისტემას - დააინსტალირეთ ვირუსის გამშვები ან ჩართეთ ვირუსის შემმოწმებელი პროგრამა.
ბ) ბოლოდროინდელი დაინსტალირებული პროგრამული უზრუნველყოფა - Windows 10 ამ მხრივ არ არის ცნობილი, მაგრამ ეს შეიძლება მოხდეს Apple კომპიუტერში.
გ) ახლახანს განახლებული პროგრამა, როგორიცაა ანტივირუსული პროგრამა.
დ) აპარატურის შეცვლა - კომპიუტერი კვლავ დააყენებს საჭირო დრაივერებს.
ე) მყარი ტექნიკის, როგორიცაა მყარი დისკის (HDD) უფუნქციონირება.
ვ) თუ კომპიუტერის გადატვირთვის შემდეგ Windows 10 დაახლოებით 30 წუთამდე გაჭედილია (ეს ხდება განსაკუთრებით იმ შემთხვევაში, თუ კომპიუტერი დიდად არ არის ჩართული) - Task Manager-ში შესვლისთვის გამოიყენეთ Control + Alt + Delete და შეარჩიეთ სამუშაო მენეჯერი პარამეტრებიდან, შემდეგ გადადით Performance Tab-ში, შემდეგ კი ნახეთ რომ HDD- ს იტვირთება 100% -ით.
თუ კომპიუტერის ეკრანი ,,გაიყინა”
გაყინული ეკრანი კომპიუტერის საკმაოდ გავრცელებული პრობლემაა, შესაძლო გამოსავალია დააჭიროთ ღილაკს ან მაუსის გადაადგილებას შორის არსებულ ნაწილს, რადგან კომპიუტერს გარკვეული დრო სჭირდება რეაგირებისა და გაღვიძებისთვის. თუ ეს ვერ მოხდა, გადატვირთეთ კომპიუტერი 10 წამის განმავლობაში ჩართვა / გამორთვის ღილაკზე ხელი გეჭიროთ. როგორც კი კომპიუტერი გამოირთვება, დაელოდეთ კიდევ 10 წამი და შემდეგ ჩართეთ.
თუ ხმამაღალი ხმაური ისმის კომპიუტერიდან
კომპიუტერიდან ხმამაღალი და უჩვეულო ხმაური, ჩვეულებრივ, ვინტილაციიდან მოდის, მაგრამ ეს შეიძლება HDD-ის ბრალიც იყოს. ვინტილაცია, როგორც წესი, გრილდება რამდენიმე წამის შემდეგ, თუმცა განადგურებული საკისრებით ვინტილაცია ხმაურს განაგრძობს. ამ შემთხვევაში, მისი შეცვლა დასჭირდებოდა, რადგან ის კომპიუტერის ან CPU- ის გადატვირთვას გამოიწვევს.
თუ კომპიუტერში მუდმივად ნელი ინტერნეტია
ეს არა იმდენად კომპიუტერის პრობლემა, არამედ უფრო როუტერის, მოდემის, ან/და ხაზის საერთო პრობლემაა:
ა) შეამოწმეთ ინტერნეტი სხვა მოწყობილობით (მობილურით, ლეპტოპით, ა.შ.).
ბ) გადატვირთეთ როუტერი და მოდემი, თუ ცალკეული მოწყობილობებია - როუტერი ან/და მოდემი გამორთეთ, და დაელოდეთ დაახლოებით 30 წამს, სანამ ისევ ჩართავთ.
გ) შეამოწმეთ თქვენი ადგილობრივი ტერიტორიის კაბელები ან პრობლემები SIM-ზე დაფუძნებული მოწყობილობის გამოყენებით (პლანშეტი ან სმარტფონი).
დ) გადატვირთეთ კომპიუტერი და შეამოწმეთ Ethernet კაბელი, ან wi-fi კავშირი.
თუ კომპიუტერი გადახურდება
კომპიუტერების უმეტესობა გარკვეულწილად ხურდება/ცხელდება. რაც უფრო მაღალია ატმოსფეროს ტემპერატურა, სავარაუდოდ კომპიუტერი გადალახავს მისთვის დადგენილ მაქსიმალურ ტემპერატურულ შეფასებას.
ა) მოერიდეთ კომპიუტერის პროცესორის დაფარვას - ეს მოიცავს ლეპტოპის ქვეშ მდებარე გამწოვებს. მინიმუმ 3 ინჩის (75 მმ) სივრცე უნდა იყოს PC Tower / Desktop-ის გარშემო.
ბ) დააყენეთ უკეთესი ან ახალი ვინტილაციის ნაწილი თქვენს კომპიუტერებში.
გ) დააინსტალირეთ Apple კომპიუტერებისთვის Crystalidea- ს Macs Fan Control. სამწუხაროდ, ეს არ არის ხელმისაწვდომი Windows-ით დაფუძნებული კომპიუტერებისთვის. ამასთან, შესაძლებელია პროგრამული უზრუნველყოფის გამოყენება, რომელიც კომპიუტერში გარკვეულ ტემპერატურას აჩვენებს, თუმცა მხოლოდ Windows-ით დაფუძნებული კომპიუტერებისთვის.
თუ ნელი ინტერნეტია კონკრეტულ კომპიუტერზე
ქუქი-ფაილებისა და დროებითი ფაილების ქეშის გაწმენდას ხშირად შეუძლია სწრაფი ბრაუზერის და, შესაბამისად, ინტერნეტის გუმჯობესებული ტემპით მუშაობის უზრუნველყოფა. თითოეულ ბრაუზერს (Safari, Chrome, Firefox, Oprah, Edge და Internet Explorer) განსხვავებული გზა აქვს მათი ქეში გაწმენდისა და შესაძლოა გადატვირთვისთვისაც. თქვენს ბრაუზერში არსებული ვირუსები, შესაძლოა ხელს უშლიდეს ინტერნეტის წვდომის სიხშირეს და აფერხებდეს როგორც ინტერნეტის, ისე კომპიუტერის მუშაობას, ამიტომაც საჭიროა მუდმივი კონტროლი, რათა არ მოხდეს ვირუსის შემოპარვა სისტემაში.